CP of Greece, Letter of Solidarity of the KKE to the CP of Sudan

1/9/19 5:51 PM
  • Greece, Communist Party of Greece Ar En Europe Communist and workers' parties


Dear comrades,

The KKE expresses our support and solidarity with the struggle of the Sudanese people for democratic and social rights against the bourgeois dictatorial regime.

It denounces the repressive machine unleashed by the authoritarian bourgeois regime against the mass and peaceful demonstrations that have swept the country, killing more than 40 demonstrators, wounding hundreds more and arresting over a thousand people, including communists and other militants.

The anti-people regime, which is supported by the imperialist unions, the World Bank and IMF, has led the overwhelming majority of the population to experience misery, hunger and poverty. At the same time, Sudan sent troops to Yemen in the framework of Saudi Arabia's invasion.

The KKE condemns these anti-people choices of the Sudanese regime, as well as the violence that has been unleashed against the working class and other popular strata of the country. It expresses the solidarity of the communists of Greece with the people of Sudan and the CP of Sudan.

In this framework, our party today sent a letter of protest to the embassy of Sudan in Athens and will continue and intensify its solidarity in the forthcoming period with the communists of Sudan and the country's struggling people.

International Relations Section of the CC of the KKΕ

9\1\2019


رسالة تضامن من الحزب الشيوعي اليوناني نحو الحزب الشيوعي السوداني

 

 الرفاق اﻷعزاء،

يُعرب الحزب الشيوعي اليوناني عن دعمه وتضامنه مع كفاح الشعب السوداني ضد النظام البرجوازي الدكتاتوري، من أجل  الحقوق الديمقراطية والاجتماعية.

و يستنكر الحزب آلة القمع، التي أطلقها النظام البرجوازي الاستبدادي ضد المظاهرات الجماهيرية السلمية التي اجتاحت البلاد مما أسفر عن مقتل أكثر من 40 متظاهرا وإصابة مئات آخرين واعتقال أكثر من ألف شخص من ضمنهم  شيوعيون و مناضلون آخرون. 

لقد قاد النظام المناهض للشعب و المدعوم من قبل اﻹتحادات الإمبريالية، مثل البنك الدولي وصندوق النقد الدولي، الغالبية العظمى من السكان نحو المعاناة من حالات البؤس والجوع والفقر. مع مشاركته في الوقت نفسه، في مخططات اﻹمبريالية و إرساله قوى عسكرية إلى اليمن في إطار غزو السعودية لهذا البلد.

يُدين الحزب الشيوعي اليوناني خيارات النظام السوداني هذه، المناهضة للشعب، كخيار العنف الذي شنَّه ضد الطبقة العاملة وغيرها من الشرائح الشعبية في البلاد، ويُعرب عن تضامن شيوعيي اليونان مع شعب السودان و حزبه الشيوعي. 

و في هذا السياق ، فقد قام حزبنا اليوم ببعث رسالة احتجاج إلى السفارة السودانية في أثينا، و سيواصل خلال الفترة القادمة،  تشديد تضامنه مع شيوعيي السودان و شعبه المناضل.

 

قسم العلاقات الأممية للجنة المركزية للحزب الشيوعي اليوناني

9 \ 1 \ 2019